First Price - 20 år med kvalitet til lavpris

I år feirer First Price 20-årsjubileum, og for noen år det har vært! I 2003, som svar på utfordringene fra den tyske kjeden Lidl, ble First Price lansert som et dristig initiativ fra KIWI. Det som begynte som en forsvarsmekanisme mot en utenlandsk konkurrent, utviklet seg raskt til en bemerkelsesverdig suksesshistorie.

Firstprice20_750x450.jpg

Året 2003 markerer begynnelsen på First Prices reise, lansert som en respons på Lidls forsøk på å etablere seg i Norge. KIWI, trofast mot sitt slagord "Vi gir oss aldri på pris," tok ledelsen med First Price og ble pionerer innen lavprissegmentet. First Price var født.

 

Kvalitet til lavpris

I dag er First Price synonymt med kvalitet til overraskende lave priser. Produkter du stolt kan legge øverst i handlekurven. Med over 300 produkter under vårt varemerke har First Price bevist at rimelige priser ikke nødvendigvis betyr å gå på kompromiss med kvaliteten. Våre produkter har gjentatte ganger blitt anerkjent som "best i test" i ulike sammenligninger, en bekreftelse på vår forpliktelse til å levere konkurransedyktige produkter.

 

First Price, sunnhet og pris

Vi i First Price er opptatt av at billige produkter også skal være sunne og gode. Det at et produkt er ekstra billig, trenger verken å gå utover miljøet eller helsa. Blant annet har våre karbonade- og kjøttdeiger vært uten tilsatt salt og vann helt siden 2015 og både scampi og tunfisk som brukes i First Price-produkter er bærekraftig fisket og sertifisert. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle enda sunnere alternativer blant våre produkter, og gjør også flere viktige miljøtiltak for at du skal kunne velge First Price med god samvittighet.

 

Hvorfor er First Price så billig?

First Price er et lavpriskonsept som tilbyr dagligvareprodukter til en billigere pris, takket være en optimalisert verdikjede. Vi kunne skrevet en hel artikkel om dette (og det har vi gjort, les den her), og kort oppsummert handler det om at vi har større forpakninger, samme design på alle produktene og ingen fordyrende mellomledd.

 

First Price har gått fra å være en defensiv respons på en utenlandsk konkurrent til å bli en sterk og vellykket aktør i det norske dagligvaremarkedet. På våre 20 år har First Price blitt til en rekke produkter du kan være stolt av å legge øverst i handlekurven,

Vi ser frem til mange flere år med lavpris-suksess og innovasjon i tiden som kommer.